Kjøpsbetingelser

PS! Vi holder på å lansere helt ny nettside – Dette er ett kjempe prosjekt, og vi ber om forståelse for at det i en periode vil være feil og mangler på nettsiden. Ta kontakt på post@kosdesign.no og vi vil hjelpe så godt vi kan.

Klikk her for å laste ned angreskjema og send til post@kosdesign.no senest 14 dager etter mottatt vare – Kunden betaler for retur

ANGRESKJEMA, PRODUKTINFORMASJON OG REKLAMASJON

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett fra tidspunktet du mottar varen. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, så fyll ut angrerettsskjemaet og send det til oss før 14-dagersfrisen er ute. Du som kunde betaler returkostnadene. 

PS! Spesielle betingelser gjelder for enkelte produkter som vi bestiller inn fra utlandet kun på forespørsel fra kunden, da er det ikke mulig å angre eller endre bestillingen etter at denne er endelig bekreftet og dette er opplyst skriftlig til kunden.

Produktinformasjon

I vår nettbutikk ligger nødvendig informasjon om hvert enkelt produkt, dens bruksområde og hvordan en skal behandle og oppbevare produktet for lengst mulig levetid. Vi ber våre kunder om å gjøre seg kjent med denne informasjonen ved kjøp, eller ta kontakt om noe er uklart eller ikke kommer tydelig nok frem.

Reklamasjon/mangel ved varen

Ved forsinkelse, reklamasjon og mangel ved den leverte varen følger vi forbrukerkjøpsloven eller kjøpsloven (for næringslivskunder).

Ved feil eller mangel, må kunden si ifra skriftlig til KosDesign snarlig via Kundesenteret til transportskader@kosdesign.no

Det er viktig å fjerne all emballasje og inspisere produktene skikkelig når en mottar varen, selv om der ikke er synlige skader på utsiden. Når kunden har sendt sin reklamasjon er selger, innen rimelig tid, pliktig til å reparere eller erstatte produktet, eller bli enig med kunde om en kompensasjon. Produktet må leveres inn til inspeksjon om nødvendig. Eventuelt heving av kjøp gjøres etter reglene i forbrukerkjøpsloven/kjøpsloven.

PS! Transportskader på produkter levert av PostNord må varsles til transportskader@kosdesign.no eller sms til 4525 6930 innen tre timer etter mottak. Dette er PostNord sine regler, og verken deg som kunde eller vi har krav på erstatning etter at denne fristen har gått ut. 

KosDesign sitt ansvar ved leveranse: Risikoen for produktene går fra selger til kjøper når transportselskapet har levert produktet etter avtale. Kostnader for flytting eller montering, eller skader som oppstår deretter er kjøpers ansvar. Dette gjelder også ved reklamasjon.

Garantien dekker ikke skade på person eller eiendom pga. feil eller skade i/på levert gods.

Generelt alle produkt

Alle garantier gitt av KosDesign gjelder kun den opprinnelige kunden, og all garanti opphører ved eierskifte av produktet.

Vi tar forbehold om skrivefeil, valutaendringer som kan gi feilaktive priser, og endringer på våre nettsider som ikke er identiske med finn.no og annonser på sosiale medier.

Bilder og farger på nettsiden kan variere noe fra virkeligheten.

KosDesign forholder seg til forbruker tilsynets “Standard salgsbetingelser “for forbrukerkjøp av varer over Internett” som du kan lese her: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett

For våre næringslivskunder er det kjøpsloven som gjelder, den finner du her: http://www.lovdata.no/all/hl-19880513-027.html#map0

Handlekurv